22 Ekim 2011 Cumartesi

Ormana nasıl haykırırsan öyle karşılık verir.

İstop ve yakan top oynarmıydınız çocukluğunuzda. Yörelere göre isimleri farklı olabilir.
 Ä°stop oyununda ebe seçilen lider konumundaki çocuk elindeki renkli valeybol topunu olabildiÄŸince yukarıya dik olarak fırlatır  ve o esnada arkadaÅŸlarından birisinin ismini söyler. Ä°smi söylenen çocuÄŸun görevi yukarıya atılan topu yere düşürmeden tutmaktır . Topun kendine gelmesi için düşeceÄŸi alan çevresinde koÅŸturur. 
Topu yakaladığında oyundaki görevi henüz bitmemiÅŸtir. Oda diÄŸer arkadaşının ismini söyler. Ä°simler önceden belirlenmediÄŸi için çocuklar o anda adlarını duyunca sürpriz yaÅŸar ve oyuna ve topa odaklanmaya çalışırlar. Oyun böyle sürüp gider. Oyunda topu tutamayan oyuncu oyundan çıkarılır. Tek kalan çocuk oyunu kazanmış demektir. Bilin bakalım o oyunda ben hiç tek kalabildim mi yukarı çıkan topu ilk anlarda yakalayabilmiÅŸ olsamda, diÄŸer turlarda kendimi o kadar ÅŸanslı görmediÄŸim ve beceriksiz ve baÅŸarısız olduÄŸuma inandığım için topu yakalayamayacağıma olan inancım devreye girer ve ben topu son tura yakın yakalayamaz ve oyundan çıkardım. Bu oyunda ben o top beni bulmaz, ben yakalayamam" inancına sahip olurdum. Orada iyi  ÅŸansın beni bulmayacağına inandığım için o ÅŸanssızlığı kendime çekerdim.

Yakan topta ise, iki ayrı grup vardır ve gruplar karşılıklı sıralanırlar ve yüzleri birbirlerine dönük olur. elindeki topu karşı gruptan birisini hedefleyerek onu yakmak için atar. Topu karşı takım oyuncularına atan oyuncunun amacı o takımdaki oyuncunun topu yakalayamaması ve topla yaralanıp- mecazi anlamda- oyundan çıkmasıdır.
Bu oyunda ise, topun isabet etmesi kötü ÅŸans olduÄŸu için kendimi sürekli ÅŸanssız gören ben ikinci turdan sonra o inancıma yenik düşer daha doÄŸrusu o inancımı doÄŸrulatmak için çaba sarfederdim. 
Hayatta ÅŸans yoktur. Hayatta fırsatlar vardır.  Ä°yi düşünceler ve o iyi düşüncelerin bizlere getirdiÄŸi iyi ve olumlu fırsatlar vardır. Ben düşüncelerimi deÄŸiÅŸtirmediÄŸim uzun yıllar ,düşüncelerimle hayatıma getirdiklerim yüzünden hep "Åžanssız ve bahtsız dedim kendi kendime. 
Oysa Hayatta biz ne istersek onu düşüncelerimiz ve inanca dönüşen düşüncelerimizle getirdik.
Tıpkı İSTOP Oyunundaki gibi düşüncelerimizide Evrene gönderiyoruz ve her düşüncemiz yine bize isabet ediyor. Olumlu yada olumsuz bazen yakan top oluyor, bazen İSTOP bize yeniden hayat olarak dönen duygu ve düşüncelerimiz.
O nedenle ağzımızdan çıkan cümlelerimize ve hayat ve kendimize dair ürettiğimiz düşüncelerimize dikkat etmeliyiz. Son söz;
"Ormana nasıl haykırırsan öyle karşılık verir."
Fin atasözü

Biz de Evrene haykırırken, gönlümüzden geçen iyi ve güzeli haykıralımki, yansıması öyle olsun. Topu atalım ve yanmayacağımıza inanıp yakalayalım..
Ä°STOOOPP 

F. Handan Senan 22/10/2011



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder