15 Nisan 2014 Salı

Zihin Gerçek ile Hayali Ayırt Edemez!

Zihin Gerçek ile Hayali Ayırt Edemez!

Dün gece birkaç film seyrettim
Canım çıktı ağlamaktan
O Türkan yok mu? o Türkan
Yine öptürmedi dudaktan


Söz: Ayla Çelik    
Müzik: Gökhan Tepe' ye ait ve Demet Akalın ın söylediği şarkının sözlerinde dediği gibi filmleri seyreder ve sonra ağlarız. 

Kaçımız seyrettiğimiz filmlerden etkilenip ağlamadık? Kaçımız korku filmlerinde yanımızdaki kişiye sarılmamak için zor tuttuk kendimizi veya bar bar bağırmamak için zorladık. Belki de bağırdık.
 Zihin hayal ile gerçeği algılayamaz ve seyrettiğiniz filmleri ve filmde geçen olaylarla kahramanları bir süre sonra gerçekmiş gibi algılamaya başlar. 
Türkan Şoray' ın kocaman siyah gözlerinden damlayan yaşlara  bizim gözyaşlarımızın eşlik etmesi hep bu nedenledir. Kadın veya erkek kahraman filmde rol gereği ölür onun gerçek hayatta yaşadığını bildiğimiz halde kendimizi kaptırır ve o ölüme ağlar, kederleniriz. Kötü kahramanlar, karakter oyuncuları yuhalanır, taşlanır gerçek hayatlarda. Kurtlar Vadisinde Oktay Kaynarca' nın oynadığı karakterin ölüm sahnesini seyreden bir grup sürekli izleyici sonrasında o dizideki kahramanının temsili cenaze namazını kılmıştır .
Zihin gerçekle yalanı ayırt edemez. İkisini de doğru kabul edip kayıt eder. Arabesk şarkıları sürekli dinlemeyin diyen psikolog demeçlerine rastlamışsınızdır. SIR kitabından bu yana hayatımıza söylediklerimizi ve düşündüklerimizi getirdiğimizin bilincine daha çok vardık varmasına ama dizilerin, filmlerin senaryolarına kapılıp yine sürekli olumsuz sahnelerle , şiddet, kan ve kavga dolu , olumsuzluğu benimseten dizileri seyretmekten kendimizi alamıyoruz.
Çocuklarımızla birlikte TV lerin karşısına geçip, Kazalar, kavga ve dövüşlerden bahseden Haberleri ve dizileri hep birlikte seyredip garip bir aile saadeti yaşıyoruz. Kendimizi, kendi halimizi önemsemeyip, eşofman takımlarımızla oturduğumuz yerden Dizi sanatçılarının ne giydiğine bakıyor belki evimizde kuru fasulye bile yemezken muhteşem sofraları ile doyuyoruz. 
Kendimizi ve özellikle çocukları Televizyondan televizyon yüzünden uğradığımız negatif saldırılardan koruyalım. Yapabiliyorsak zihnimize bu seyrettiklerimizin birer hayal olduğunu anlatıp bu yönde ikna etmeye çalışalım. 
zihin tüm duyduklarını gerçek bilip kayıt ediyor. O halde neden gün içinde hayatımızı güzel yaşamamız için ona olumlu telkinler vermeyelim, olumlu ve neşeli filmler seyretmeyelim. Hayat üzülecek kadar ve hatta TV ve filmlerdeki olumsuz olaylara üzülecek kadar uzun değil.
Kıymetini bilin. Öncelikle kendinizi sevin ve Sevdiğiniz kişilerin güzelliklere layık olduğunu bilerek kendinize güzelliklerle dolu anları armağan edin. 
Mümkün olduğunca aşağıdaki cümleleri bilinçaltımıza kayıt edelim. Bu sözler ve daha fazlasına inanması için zihnimizi ikna edelim. 
Ben Yaratıcının özünden gelen zerreyim. Ben yaratıcının bana ve tüm yarattıklarına bahşettiği tüm bolluk bereket ve güzellikleri almayı seçiyorum. Ben kendi değerimi fark etmeyi ve kendi değerime uygun iyilik ve hediyeleri kendime sunmayı seçiyorum. Ben değerliyim. Hayatım Değerli. Her gün benim için bir armağan. Her günü güzellikleri ve gönderdikleri ile kabul ediyor ve takdir ediyorum. 

F. HANDAN SENAN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder