5 Temmuz 2013 Cuma

Sevgi Ne Değildir?

  Sevginin Bedeli Var mıdır?






"Seni Ben kendimden çok sevdim Seni Ben. 
Herkesten önce sevdim seni Ben!"
Bir sevgiliye söylenmiş tüm bu cümleler. Bir şarkı sözü sanıyorum. Dilime dolandı bu gün. Okunduğunda Sevgilinin kendisini iyi hişssetmesi gereken cümleler. Aslı öylemi bilemedim. Neden derseniz bana göre içinde bir tehdit barındırıyor. Ben kendimi bu kadar çok sevmezken seni çok sevdim bak ona göre. Ben kendimi sevmezken seni seviyorum ona göre ha!
Böyle değil midir Türk erkeklerinin sevgisi. Sevdim mi Tam severim der!
Oysa tüm bu sevgi yüklü gözüken cümlelerin içinde sahiplenme ve sevgiliye zarar verme duygusu yatar. Sevgi bir çok erkeğe hatta kadına göre sahiplenme ve satın alma durumu haline gelmiştir. tıpkı para verdim istediğim gibi kullanırım diyerek hor kullandığı ev eşyası gibidir parayla satın alınan eş, sevgili.

Kadın kendisini en lüks lokantaya götüren, kendisine en pahalı hediyeler alan, düğününü saraylarda yapan,en iyi modacıların diktiği gelinlikler hediye eden, en geniş dairelerde yaşam sürdürecek varlığa ve servete sahip olan erkekleri sevmelidir. Tüm bunları ve daha fazlasını yapıyorsa o kişi kendisini seviyor demektir. Eğer yapmıyor, yapamıyorsa eyvah yandı. O halde Genç kadın sevilmiyor, istenmiyor, değer görülmüyor demektir. Sırf bu nedenle evliliğe karar vermiş gençler evlenmekten vazgeçer, arkadaşlıklar sona erer. Evliliğe adım atılacakken eşyanın, evin en iyisi alınmadı yapılmadı diye vazgeçilir. Vazgeçilmese bile eski ağız tadı kalmaz olur.
Sevgi bu mudur? Bu anlatılanların içinde sevgi nerede? diye bir soran çıkmaz. Böyle sürüp gider bu çekişmeler.

Kimse bilmez,düşünmez; kişi kendi değerini bilemezken, başkalarından kolay kolay değer göremez. Kişinin değeri, para, altın, değerli taşlar, evler ocaklar değildir. Sevgi SATILIK Değildir.
Sevgi KARŞILIKLI Değildir.  Eşinin, sevgilisinin sevgisini aldığı pahalı hediyelerle anlamaktan öyle zannetmekten vazgeçmelidir. O üzüldüğünde üzülüyorsa, yanında olmadığında merak ediyorsa, herkesin eşit olduğuna inanıyorsa, sahiplenmek yerine yanında olmayı seçiyorsa, Önünde yürümek yerine yanyana yürümeyi seçiyorsa gerçekten sevdiğine inanabilir. 
Sevgi karşılıklıdır ama karşılığı maddiyat değildir. İnsan kendisini sevdiği kadar sevilir. İnsan sevdiği kadar sevilir.

Kendini sevmek mi? O ne demek ben egoist miyim? Narsit miyim?
Ben benim!
Ben Sevgiyim
Ben Özüm.
Ben Herkesle Eşitim
Ben Kendimi Çok Seviyorum.
Ben Herkesi Çok Seviyorum
Ben Herkes Tarafından Çok Seviliyorum.
Beni Herkes Çok Seviyor.
Ben Değerliyim.
Ben herkes kadar değerliyim.
Ben kendi değerimi kabul ediyorum.
Ben herkesin değerli olduğunu kabul ediyorum.
Ben kendi değerimi onaylıyorum.
Ben herkesin değerli olduğuna olan inancımı onaylıyorum.

Bu cümleler ve daha fazlasına ilk karşılaştığım zamanlarda inanmakta zorlandım. Benim eski inançlarımda herkes eşit olamazdı. Herkes aynı olamazdı. Herkes BİR değildi.
Herkes aynı değil. Herkes aynı olmamalı zaten. Eğer herkes aynı özelliklere sahip olursa Dünya Ya Siyah, Ya Beyaz veya Gri olurdu.
Renkler, kültürler, diller, güzellik çirkinlik gibi farklı olmalıydıki değerleri anlaşılabilmeli, farktaki güzellikler bulunabilmeliydi. 
Kişilerin BİR den geldiği ve BİR i oluşturan değerler olduğuna inanmaya başladığında ve kendi değerinin farkına vardığında yukarıda şiir gibi dizilen o cümlelere inanmak daha kolaylaşır. 
Bu sözlere inanmak için iyi, değerli, güzel olanı hakettiğimizi bunu ve daha fazlasını hakedecek değerde olduğumuzu, bizleri yaratan Allahın birimizi diğerinden asla ayırmadığını bilmemiz ve inanmamız gerekir. 
Tüm dünyevi ihtiyaçlardan arınmak ve özümüzdeki sevgi olmayı başarmakla ve yüreğimizde konaklayan, sakince kendisini farketmemizi bekleyen Ruhumuzdaki sevgiyle tanıştıktan ve o sevgiyle önce yüreğimizi tamamen, ardından kendimizi, çevremizi doldurmak donatmakla mümkün bunların hepsi.
Sevginin maddi karşılığı olmadığını bilmek, bizi beklentide olmaktan kurtarır. Çocuklukta, seni severim ama dersini çok çalışırsan, hediye alırım ama karnende hepsi pekiyi olursa... vb bir dolu vaatle büyüyen çocuklar birey olduklarında sevgiyi satın alınan bir obje gibi algılamaya devam ederler ve satın almak ve satın alınmak için çabalardururlar.
Bu tarz çabaların  hepsi boşa kürek çekmekten başka bir şey değildir.  Çünkü ne kadar alırsan karşındaki daha çoğunu bekler. Çünkü bu dünyada herkes maddi karşılık olmayan sevgiyle tanışmamışlar veya tanışsalarda işlerine gelmemiştir. 
Her şeyin bir bedeli vardır evet ama yapılan her hareket ve her düşünce karşılıksız kalmaz. Ama tüm bu karşılıklar benzeri hareket ve sözlerle karşılık bulur.
 Tüm dünyanızın SEVGİyle dolu olması ve KARŞILIKSIZ SEVGİYLE Tanışabilmeyi amaç edinmek ve bundan korkmamak gerekir. Çünkü Sevginin bedeli yoktur. Sevginin bedeli severek ödenir. 
Seven İnsan sevilir. Karşılıksız Sevgiyi öğrenmenin yolu kendini tanımaktan geçer.
kendinle Tanışmaktan korkma. Kendisiyle tanışan, kendişiyle barışır. Kendisiyle Barışan Dünyayla Barışır.
Barış ve Sevgi Dolu bir Dünya da Yaşamak hepimizin Hakkıdır.
Dünyaya Barış Getirmek Bizim Elimizde ve Hatta yüreğimize ektiğimiz Sevgide..
Sevgi Hepimizin yanında olsun.. 

F. HANDAN SENAN
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder